Vogelhuisje


Vorig weekend hadden we zo’n vogelhuisje op een poot gekocht.
Meteen zo’n pakket voer erbij gekocht en nu maar wachten. Nu een weekend later kon ik pas wat foto’s schieten van het huisje en de vogels. Doordeweeks moet ik gewoon werken dus dan is het al donker als ik thuiskom.

Zaterdag verbaasde het me hoeveel vogels er wel niet in de tuin aanwezig waren. Als eerste zag ik een groenling op de grond pikken naar voer, gevolgd door een heggemus, niet veel later een stel koolmezen en zelfs een winterkoninkje! Oja, het roodborstje kon natuurlijk ook niet ontbreken. Maar de eerste vogel die ik in het huisje zelf zag was een spreeuw.

Als een klein kind die zijn eerste trapauto heeft gekregen stond ik met mijn telelens voor het raam te turen. Al snel had ik 100 foto’s geschoten, waarvan zeker 80 procent zo de kliko in kon. Omdat mijn lens niet zo lichtsterk is moest ik het veelal doen met te lange sluitertijden. En zoals bekend zijn vogels best beweeglijk!
Maargoed, terwijl ik dus probeerde zoveel mogelijk foto’s te maken moest ik ook mijn ontbijt opeten. Dat was dus snel een paar happen nemen en zodra ik weer een vogel zag landen sprong ik weer op en greep naar de camera. Tussendoor snel naar de iMac om de geheugenkaart te legen en dan gauw weer verder. Dit ging zo een paar uur door…

vogelhuisje

One Response to Vogelhuisje

  1. windiepink zegt:

    i like this little fellow.. a cute one i must say… great click….

Geef een reactie

