Oplichting en opluchting


Vandaag zag ik een mooi staaltje oplichting.
Ik was bij de plaatselijke pizza/shoarmaboer en daar zat zo’n zuiplap. Je kent ze wel, van die figuren die voor etenstijd al te dronken zijn om zichzelf naar huis te kunnen slepen. Op gegeven moment vroeg de dronkelap om een taxi. De pizzaboer belde en de taxi ging onderweg.
Toen was het tijd voor de rekening: Precies een tientje zei de pizzaboer. O dan zal ik effe kijken of ik nog wat heb. -Joh jij hebt geld zat zei de pizzaboer. De dronkelap haalde zijn pertemonnee tevoorschijn en pakte er een briefje uit. Ik lette niet heel erg goed op, maar toch zag ik dat het een geel/oranje briefje was, 50 euro dus. De pizzaboer zag dat ook en zei, terwijl hij het briefje razendsnel in de kassa propte: Bedankt jongen, we zijn weer rond. Ik zie je snel! En de dronkelap volgde de taxichauffeur en vertrok richting huis.

Dus wat kunnen we concluderen…. Drank maakt meer kapot dan je lief is.
En wat de plaatselijke pizzaboer betreft: Pas op want hij belazert je waar je bijstaat.
Wij hadden gepast betaalt en de pizza’s smaakten goed. Dus wij konden opgelucht ademhalen.

2 Responses to Oplichting en opluchting

  1. creatiefhuis zegt:

    Dat is mooi zeg, ik zal de volgende keer als ik daar kom wel even opletten.

  2. Dennis Pater zegt:

    Ik zou de dronken man nooit meer recht in het gezicht kunnen kijken. Ik denk niet dat hij uitgelachen woorden leuk vond
    Leuke pizza/ shoarma boer hebben jullie, belt in ieder geval de taxi😉

Geef een reactie

