Italiaans eten in 2 restaurants…


Vanavond kwam ik thuis en we hadden allebei geen zin om eten te maken.
En omdat het gister ons 27 maandse jubileum was besloten we om uit eten te gaan.
Marenka had in de krant gelezen over het nieuwe Italiaanse restaurant in Berkel.
Dus wij daarheen… Ik dacht: Lekker pizzaatje! Maar dat was toch anders.
We kwamen binnen, werden naar een tafeltje begeleid en even later werd gevraagd of we alvast iets te drinken wilden. Dus ik bestel een biertje en Marenka een colaatje. Toen kwam de menukaart, en daarbij onze grote verrassing… Ze hebben geen pizza’s!!! En de keuze in pasta’s was ook vrij beperkt. Bijna alles was met vis en daar houd ze niet van. Het moet een soort van chique italiaans restaurant zijn of zo met exclusieve gerechten.
De ober kwam nog het dagmenu vertellen, maar wij hadden al besloten. Hier gaan we dus niet eten. Die ober(eigenaar) helemaal gepikeerd: Ja de pizzeria is boven! (plaatsgenoten kennen het)
Dus wij ons drinken wegwerken, betalen en wegwezen, want de maag begon toch wel erg te knorren.

Drie minuten lopen later zaten we gezellig in de pizzeria en daar bestelde ik de door mij gedroomde pizza Calzone.
Heerlijk! Ik ben maar een gewone jongen dus ik hoef geen ossehaas met pesto e.d.

Zodoende waren we dus uit eten geweest in 2 Italiaanse restaurants op dezelfde avond, in hetzelfde dorp.

2 Responses to Italiaans eten in 2 restaurants…

  1. creatiefhuis zegt:

    Ja, had het eerst even aan mij gevraagd. De beide restaurants zijn van dezelfde eigenaar. De Italiaan waar jullie eerst waren is nieuw en heeft wat luxere gerecht, voor de oer-Italiaanse Pizza’s ga je naar Mama Mia!!

    Was het wel lekker?

  2. Ja, ik wist dat wel, maar gewoon helemaal niet bij stil gestaan.
    Ik had ook eigenlijk gedacht dat het andere gedeelte nu dicht zou zijn. Dat is natuurlijk vrij klein en ik dacht dat ze gewoon uitgebreid waren.
    Maarja…dat maakt niet uit…de pizza was heeeeeeeeeerrrlijk!!!

Geef een reactie

