De winterkoning bouwt een nest in onze tuin!


Gister zag ik ineens weer het winterkoninkje in de tuin. Toen ik langer keek zag ik dat het twee verschillende winterkoninkjes waren.
En ze waren wel erg druk met takjes zoeken. Dus dat kan maar 1 ding betekenen: Ze zijn een nestje aan het bouwen. Ze vlogen af en aan. Ik kon niet zo heel goed zien waar ze heen gingen maar ze gingen de heg in en kwamen vrij snel weer terug, dus het zal wel in de heg zijn. Als ze klaar zijn zal ik eens goed gaan kijken of ik het nest kan vinden.
Nu horen we ook heel vaak het mooie zanggeluid van de winterkoning. Het is een klein beessie, maar er komt aardig wat geluid uit!
Ik ga ze in de gaten houden en plaats hier steeds foto’s, dus als je geïnteresseerd bent weet je waar je moet kijken!

Winterkoning5

3 Responses to De winterkoning bouwt een nest in onze tuin!

  1. Marleen zegt:

    Wat grappig om hem zo bezig te zien het nest materiaal bijelkaar te zoeken
    De watervogels op mijn log zijn gemaakt met DE telelens,ik ben er echt dol enthosiast over.
    De foto van de rode kater bij de deur ook,en scherp :-))
    Andere vogels vind ik nog steeds moeilijk voor de lens te krijgen,maar aanhouder wint toch??

    Groetjes van Marleen

  2. GERWIN zegt:

    IK GA EEN SPREEKBEURT OVER JULLIE HOUDEN

  3. GERWIN zegt:

    JULLIE HEBBEN EEN LEUKE WEBSITE HOOR EN HOE GAAT HET MET JULLIE MET MIJ GAAT HET WEL GOED EN ALS HET GOED GAAT DAN MOETEN JULLIE HET OOK ZO HOUDEN HE MAAR IK HOU HET ALTIJD HOOR JIJ HOEF NIET TE VRAGEN ANDERS EEN BEETJE GOED EN DAN SUPER GOED GROETJES GERWIN EN FABIENNE EN MAMA EN PAPA DOEI
    22 MEI 2007

Geef een reactie

