Vogelnest


Een paar dagen geleden vond ik het nodig om de druivenstruik naast de voordeur wat te trimmen. Dat moest wel want ik kon het sleutelgat bijna niet meer vinden.
Al knippend kijk ik omhoog en sta ik ineens oog in oog met een lijster op 30 cm afstand. Ik schrok wel, en zij vast ook wel.
Ik heb dus alleen de hoognodige takken nog weggehaald en heb de lijster verder met rust gelaten.

Zoals je op de foto ziet past hij eigenlijk niet eens op het nest.
Op zich ook niet zo’n handige plek zo vlak naast de deur want dan storen we hem wel een paar keer per dag.

Als de eieren uitkomen hoop ik er nog een paar leuke foto’s van te kunnen maken. En die zie je dan hier!

Lijster op het nest

One Response to Vogelnest

  1. Marleen zegt:

    Wat leuk joh,een lijster op nest in de tuin.
    Mooie foto trouwens
    Ik was vandaag op een manege,het gierde daar van de zwaluwen.
    Ik heb een paar nesten op de foto.
    Toen ik de foto’s op de pc plaatste zag ik dat er ook al jong in zat.
    Aankomende week plaats ik daarover een logje

    Groetjes van Marleen

Geef een reactie

