Zonsondergang


Vanavond waren we op ziekenbezoek geweest in Leiden.
Op de terugweg gingen we binnendoor via de N11. Dat rijdt behoorlijk landelijk en we hadden een hele mooie zonsondergang. We reden langs een leuk slootje met koeien aan de overkant en aan onze kant behoorlijk hoog riet. Spontaan besloot ik daar foto’s van te gaan maken, dus op de rem en in de berm. Polarisatiefilter op schroeven en gaan.
ondergang1 ondergang2 ondergang3

8 Responses to Zonsondergang

  1. Marleen zegt:

    Wauw mooie foto’s zeg
    Ik hou wel van een zonsondergang,maar tja dan moet het weer ook een beetje meewerken

  2. creatiefhuis zegt:

    Hai, komt dat nou door het polarisatiefilter dat ze zo mooi zijn? Vooral de linker vind ik top!

  3. Ruud Schoorl zegt:

    Heerlijke platen..😉

    Ruud

  4. Nou ze zijn door het polarisatiefilter in ieder geval wel heel diep van kleur geworden. Eigenlijk zijn de originelen nog heftiger in photoshop en aperture, maar op een of andere manier krijg ik ze niet zo mooi online

  5. Ruud Schoorl zegt:

    Sla je de foto’s wel op als Simple RGB. (oftewel sRGB in Photoshop)

    Als je ze als Adobe RGB opslaat wil de kleur nog wel eens veranderen…

    Ruud

  6. Ruud ik zal er eens naar kijken.
    Mijn camera heb ik in ieder geval ingesteld op Adobe RGB dus die zet ik nu ook om naar sRGB.
    Is dat sowieso beter dan? Is Adobe RGB niet stabiel?

    Ik hoor graag van je.

    groeten Martin

  7. Ruud Schoorl zegt:

    Tinus,

    Het heeft te maken met het Kleuren spectrum waarin je de foto maakt!

    Adobe RGB is groter. (heeft dus niet te maken met Stabiel ofzo) sRGB is kleiner dan Adobe. Ik zelf schiet ook op Adobe RGB, echter voor publicatie op Internet dien je ze wel om te zetten naar sRGB omdat je anders andere kleuren krijgt.

    ik hoop dat je hier wat aan hebt😉

    Ruud

  8. Oke Ruud dat ga ik proberen.
    Bedankt voor de wijze les!

    groeten Martin

Geef een reactie

