Dag oma


Vandaag hebben we mijn oma begraven.
Oma was een lief mens met het hart op de juiste plaats.
Ik zal haar herinneren als de oma van de top drop, cassis… hoewel ik het niet eens zo lekker vond dronk ik het toch altijd als ik bij oma was, het hoorde er gewoon bij, verder waren er de bitterkoekjes, de handstand, zingen en de poppen die ze maakte. En natuurlijk nog veel meer maar dit zijn de eerste dingen die me te binnen schieten.

De laatste jaren werden steeds moeilijker. Door de dementie werd ze steeds minder mijn oma. Daardoor denk je dat je al een soort van afscheid van je oma hebt genomen, maar als je dan hoort dat ze het weekend waarschijnlijk niet haalt, dan komt dat toch keihard aan en besef je je dat je oma straks helemaal niet meer kan zien.

Cassis drink ik tegenwoordig helemaal niet meer, maar als ik het drink is dat voor oma.

One Response to Dag oma

  1. creatiefhuis zegt:

    Gecondoleerd.
    Hou vast aan die fijne herinneringen.

Geef een reactie

