Mylo: Dag 2


Zo, vandaag was echt een slopende dag.

’s ochtends werd bekend dat Mylo weer terug naar het Sint Fransiscus mocht. Rond 11 uur – en misschien zelfs eerder- zou de ambulance komen. Dat werd uiteindelijk 14.00 uur! Marenka ligt een verdieping hoger en die zat al klaar met de tassen ingepakt. De zuster stelde voor dat we beneden bij Mylo konden wachten op de ambulance, maar dat ging ze navragen. Steeds hoor je maar niks. Dus zelf maar weer vragen, nou collega’s hadden haar niet meer gezien. Iemand anders ging weer bellen en uiteindelijk zaten we pas om 12 uur bij Mylo. Dat was wel fijn want ik kreeg een relaxfauteuil en kon Mylo zo bij me houden. Na anderhalf uur moest ik wel heel erg naar de wc dus met Marenka gewisseld. en na een half uur kwam dan eindelijk de ambulance. Gelukkig mocht Marenka mee want anders had ze ik weet niet hoe lang op de volgende ambulance moeten wachten. ik ging natuurlijk met de eigen auto naar het SFG. Ik heb er een uur over gedaan om daar te komen. En toen kon ik Marenka nergens vinden. Ze zat bij Mylo die nu op de High Care afdeling ligt. Daar blijft hij nu totdat de kuur afgelopen is. ± 6 dagen. Voor Marenka, die vandaag ook weer kon lopen, was het ook een hele zware dag. Het is vooral het wachten en het niet weten wat er wanneer gaat gebeuren. En ook bijna niks gegeten.

Na een half uur bij Marenka te zijn geweest ben ik als een speer naar de drukker gereden en daarna even snel wat boodschappen halen. 15 minuten thuis geweest en weer naar het SFG. Daar zat Marenka net te eten en kon ik daar ook een paar happen van meepikken. Mijn vader en broer op bezoek gehad en om 21 uur zijn wij saampjes bij Mylo gaan zitten om voor het eerst een flesje te geven. Dat gaat nog erg moeizaam. Hij snapt het nog niet helemaal en door het poep wat hij in zijn maag heeft/had is hij soms wat misselijk. Dus krijgt hij dan voeding via de sonde. Daarna nog even met Marenka naar boven meegegaan en om 22 uur naar huis.

Dus als ik dit bericht af heb ga ik naar bed!

Geef een reactie

