De intensiteit van Mylo


Afgelopen zaterdag zijn we met Mylo naar de Cliniclowns theatertoer geweest. Het heette: Reis door zintuigenrijk.
Het is allemaal heel mooi opgezet en heel leuk gedaan. Je wordt letterlijk meegenomen op reis door je zintuigen. Alleen was het voor Mylo te afstandelijk opgezet. Dan bedoel ik dat het meer kijken was dan doen. En Mylo volgt het dan niet. Misschien is hij nog te jong nog. Hij heeft meer aan 1 op 1 dingen doen, of laat hem zelf zijn gang gaan en aan dingen ‘voelen’ Maar het was in ieder geval weer een dagje uit en dat is voor Mylo al heel leuk. Hij houd ervan om met ons de deur uit te gaan.
Was het voor Mylo niet zo zinvol, voor mij des te meer. Ik kreeg flink een klap te verwerken omdat ik voor het eerst zoveel gehandicapte kinderen bij elkaar zag. Ik keek zo eens rond en ineens drong tot me door dat we ‘erbij’ horen. Dat maakte het ineens heel echt en heel hard. Dus voor mij was het hele avontuur een reis door al mijn emoties. Tranen konden niet bedwongen worden en hadden de vrije loop. Maar dat geeft niet. Daar begrijpen ze je en kijkt niemand gek op. Mylo had het ook in de gaten, die gaf me extra aandacht. Wat een schat is het ook! Ik weet zeker dat hij meer diepgang heeft dan voor mogelijk wordt gehouden. Keer op keer, zelfs bijna dagelijks, doet hij ons versteld staan.
Zoals vandaag dat hij ‘ineens’ doorheeft dat het slaan op het water in bad een heleboel gespetter geeft. Wat een lol had hij! En wij ook! (voor mij telefonisch, want onderweg naar huis)

Dit soort kleine mijlpalen maken ons leven intens. Intens van vreugde en intens van verdriet.
Twee emoties die hand in hand gaan.

Geef een reactie

